Photography by Marina Filipovic Marinshe
Marinshe
Tko je Marinshe?
  • Saznaj više >>
  • Marina Filipović Marinshe (31) je portretna i umjetnička fotografkinja. Bavi se fotografijom profesionalno deset godina u kojih je objavila 1400 fotografija koje su zajedno privukle više od 20 milijuna on-line pogleda. Iza nje je nekoliko izložbi, što samostalnih (4) a što grupnih (25), kako domaćih tako i međunarodnih (Italija, Francuska, Indija, Svedska, Srbija, Cipar, BiH). Njezine su fotografije osvojile više nagrada na međunarodnim natjecanjima fotografije, među kojima i naslovnicu prestižnog francuskog fotografskog časopisa “Photo” (www.photo.fr) te VIDI Web Oscar 2008. godine za najbolji blog u Hrvatskoj. Marinine su fotografije objavljene i u meksičkom udžbeniku fotografije “Digital design”, koji se koristi u nastavi fotografije. Neki od njenih klijenata su Algoritam, Menart (Kraljevi ulice, Edo Maajka, Ivana Kindl, Damir Kedžo, Elemental), Gorenje, Extra, Wiley Publishing (USA), Bloomsbury Publishing (USA), Allianz Hrvatska, Prijatelji životinja, Večernji list... Do sada je fotografijama opremila više od 20 inozemnih i domaćih književnih naslova te 7 glazbenih albuma... Prije fotografije radila je kao samouka grafička i web dizajnerica (2001-2005) za što je i nagrađena od strane Norveškog programa za inovacije (www.bips.no) u obliku stipendije.
Kontakt
  • E-mail:
    marinshe@gmail.com
  • Kontakt:
    091 122 17 16
Press Clipping
Moji klijenti
  • Menart Records
  • Algoritam
  • Allianz osiguranje
  • Extra / NCL Media Grupa
  • Vecernji List
  • Wiley Publishing (USA)
  • Bloomsbury Publishing (USA)
  • Prijatelji životinja
  • Aiesec Hrvatska
  • Ivana Kindl
  • Kraljevi ulice
  • Damir Kedžo
  • Postolar Tripper
  • Acumen Izdavaštvo
  • Udruga Initium
  • Školska knjiga
  • Index.hr
  • Urban Hair Academy
  • Feniks Pletenina
  • Elemental
  • Angel Of Fire
  • Zoran Mišić (Wasted Generation)
  • Net.hr
  • Vip.hr
  • Infinum.hr
  • Modra Lasta
  • Plan B
  • Lider Press
  • Edo Maajka
  • AIESEC International
  • Croatian Archery Society
  • Kaffe Kino Grič
  • Le Web Paris Conference 2010
  • The Next Web 2011 Conference Amsterdam
  • Ohai d.o.o.
  • Ciklopea d.o.o.
  • DeviantART Hollywood (USA)
  • Netokracija.com
  • Oblizeki.com
  • Panonius.com
  • Profil.hr
  • Primus Publishing (Slovenia)
  • Veleuciliste Lavoslav Ruzicka Vukovar
  • Initium NGO
  • Ideja X Conference Zagreb
  • Restaurant Lobby
  • Restaurant Spicek
  • Klet Kezele / seoski turizam
  • Moslavacka Klet / Branka Šeparović
  • Osijek031.com
  • Lala Web Shop
  • Procedo d.o.o.
  • Gorenje
  • Jakov Gavran / Kazaliste Gavran
  • How To Web konferencija Bukurest
  • Le Web Paris Conference 2010 - 2013
  • Blagonic.com Dizajn Studio
  • Procedo.d.o.o Split
  • Rejhan Okanovic Regi music producer
  • Hrvatska drvna industrija - Spacva d.d.
  • Evernote
  • Spacva d.o.o.
  • Vukovarsko-srijemska županija
  • Tifon
  • Mol Group
  • Katarina Baban
Copyright
  • Copyright © Marina Filipović
    Sve slike koje se nalaze na ovome blogu su intelektualno vlasništvo Marine Filipović i ne smiju se kopirati ili koristiti na nekom drugom analognom ili digitalnom mediju bez prethodnog odobrenja autora. To uključuje kopiranje i korištenje slika u web stranicama, blogovima ili tiskanje u bilo kakvom papirnatom ili digitalnom mediju. Vrlo rado ću vam ustupiti fotografije za bilo koju namjenu, ali me prije toga morate kontaktirati mailom.
Službena stranica i velika on-line galerija fotografija
Blog - listopad 2011
utorak, listopad 25, 2011



* * * Pogledaj fotografiju u visokoj rezoluciji * * * 

I'm Starting With The Man InThe Mirror

I'm Asking Him To ChangeHis Ways
And No Message Could Have Been Any Clearer
If You Wanna Make The World
A Better Place...

- Michael Jackson

Model: Marko Kirin
Osijek, 22.10.2011.

Copyright (c) Marina Filipovic Marinshe
All Rights Reserved 

marinshe @ 17:55 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, listopad 21, 2011



Don't bother about being modern. Unfortunately it is the one thing that, whatever you do, you cannot avoid.
- Salvador Dali

Model: Hermione Way
Location: Amsterdam, Holland
04/2011

Copyright (c) Marina Filipovic Marinshe
All Rights Reserved
marinshe @ 21:56 |Komentiraj | Komentari: 2 | Prikaži komentare
srijeda, listopad 19, 2011

Uživajte u mojoj novoj makeup kreaciji koju sam snimila jučer a obradila danas. Za obradu video koristila sam program iMovie i Final Cut Pro. Glazbu je otpjevala prekrasna pjevačica Katie Melua.





marinshe @ 22:00 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, listopad 18, 2011



We are all wizards of our lives...

* * * Pogledaj fotografiju u visokoj rezoluciji * * *

Model: Hermione Way
Snimljeno u Amsterdamu, 29.04.2011.


Copyright (c) Marina Filipovic Marinshe
All Rights Reserved 


marinshe @ 00:01 |Komentiraj | Komentari: 0
ponedjeljak, listopad 17, 2011

Zbog ispita na fakultetu i jesenske prehlade nisam objavljivala nove fotografije od zadnje fotografije "Say It Loud". Srećom i ispiti i prehlada su uspiješno prošli i pred vama je nova fotografija. Ovo je zadnji kolaž poslovnih portreta snimljen za www.spotie.com.

Split, 13.09.2011.



* * * Pogledaj fotografije u visokoj rezoluciji 1200 * 1700 pix * * *

marinshe @ 19:49 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, listopad 12, 2011



* * * Pogledaj fotografiju u visokoj rezoluciji * * *

Model: Hermione Way
Snimljeno u Amsterdamu, travanj 2011

"One thing more I got to say right here
Now, we're people like the birds and the bees
We rather die on our feet, 
Than keep living on our knees"
- James Brown 

marinshe @ 22:26 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
nedjelja, listopad 9, 2011

Upravo je završio drugi dan simpatične blog konferencije (i jedine na našim prostorima ove vrste) Blog Open 2011.

www.blogopen.rs



( Poziram uz naš logo... Netokracija kao medijski partner Blog Opena 2011 :)



( S ženom zmaj Draganom Petković, na twitteru @draganita )




( U Novom Sadu otkrila sam najbolje palačinke na svijetu "Snickers" u restoranu La Gondola )


* * *

Konferenciju fotografiram za Netokraciju, a moj dragi Ivan Brezak Brkan je bio i jedan od predavača...

Prenosim izviještaj s orginalnog članka. Piše Nikola Krajačić.

* * *

BlogOpen se i ove godine održava u Novom Sadu u Srbiji, okupljajući tako blogere i stručnjake iz IT područja, a po prvi puta i startupe. Netokracija kao medijski pokrovitelj prati BlogOpen što znači da ćemo prenositi sve što se događa upravo u ovom postu.

Iako oba dana BlogOpena imaju iznimno zanimljiva predavnja, svaki dan ima svoju specijalnost. Tako će se na početku prvog dana predstaviti šest startupa, dok će se u drugom danu održati BlogOpen Short program, set od devet 10-minutnih predavanja sa kratkim savjetima o bloganju.

Netokracijino praćenje BlogOpena omogućila je Nokia. Nokia razvija nove mobilne usluge i olakšati vam nabavu novih mobilnih aplikacija. U slikanju konferencije koristili smo i Nokiju N8. Novi Symbian Anna naći ćete na Nokiji X7 i E6, a za modele Nokia E7, Nokia N8, Nokia C7 i Nokia C6-01 Symbian Anna nadogradnju možete preuzeti

Blogeri Blog Opena 2011 (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Prije samog početka, Nebojša Radović, u internetskim krugovima poznatiji kao Eniac, odaje počast Steveu Jobsu koji je preminuo prije dva dana. Nakon uvoda Tatjane Vehovec, kreće StartupOpen, gdje će se predstaviti šest startup projekata iz regije.

Sjećanje na Jobsa (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Uvodni pozdrav Tatjane Vehovec (Snimila Marina Filipović Marinshe)

StartupOpen

VolimRadio.rs je prvi startup koji se predstavlja na prvom StartupOpenu. Prezentacija je započela videom u kojem poznati glumci i umjetnici govore zašto vole radio. VolimRadio.rs napominje kako u Srbiji ne postoji pravi internet radio, poput hrvatskog Radia 808, već jedino internetski streamovilokalnih radio postaja. Kao pravi internet radio, VolimRadio koristi i društvene mreže kako bi komunicirao sa svojom publikom.

Ono što VolimRadio izdvaja jest tzv. Audio Overlay, koji im omogućuje da svakom slušatelju puštaju prilagođene reklame. Tako ako često slušate rock, reklame koje ćete čuti biti će upravo od onih proizvoda koji bi mogli zanimati slušatelja rock glazbe. VolimRadio.rs će uskoro biti dostupan na svim mobilnim platformama.

Mobni.net je drugi startup koji se predstavlja. Mobni.net je news platforma koja želi na jednom mjestu, kroz mobilnu aplikaciju, korisniku pružiti sve bitne informacije poput vremena, ali i ponude portala za grupnu kupovinu, ovisno o lokaciji na kojoj se nalazite. Projekt se izdvaja po tome što platforma može učiti po vašim navikama, pa nakon što podesite koje i kakve vijesti želite čitati ili kakve vas ponude zanimaju, Modni.net će moći predložiti nove stvari koje smatra da bi vam bile bitne.

Treći finalist startup natjecanja - Quick Fix (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Quick Fix je treći finalist StartupOpena. Predstavljaju se kao platforma za mikroplaćanja na Internetu koja prikuplja podakte o svojim korisnicima. Ono za što će Qucik Fix koristiti te podate ide isključivo vama kao korisniku u korist – prema vašim navikama će pretpostaviti što želite kupiti i ukoliko je potrebno, odobriti vam pozajmicu. Kao platforma, Quick Fix bi se uskoro mogao naći na mnogim internetskim trgovinama odmah uz PayPal, T-Comov PayWay i slične načine plaćanja.

Wall Wave je četvrti finalist. Nakon predugog uvoda koji nije vezan uz projekt, napokon se saznaje da se radi o novoj društvenoj mreži koja neće imati “lajkanje”, već ocjenjivanje prijateljskih aktivnosti sa ocjenom od -5 do +5. Prema vašim ocjenama i vašim statusima Wall Wave bi mogao predvidjeti kako će vam se raspoloženje promijeniti. Primjerice, nakon što napišete da “vani pada kiša :( “, mreža će pretpostaviti da ostajete u stanu i da ćete popiti kavu, na što će vam se prikazati logotip nekog proizvođača kave.

Vibor Cipan prezentira Wall Of Tweets (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Wall of Tweets je proizvod koji je postao profitabilan unutar 12 mjeseci otkako postoji, a radi se o aplikaciji koja prikazuje tvitove na konferencijama. Ističe se po tome što tim izUXPassiona za svakog klijenta radi prilagođeni dizajn i dodaje nove funkcionalnosti. Kako ističe Vibor CipanTwitter je samo temelj ovog proizvoda, ali ono što im daje prednost nad ostalim (besplatnim) twitter-wall rješenjima jest primjerice implementacija prijava na Foursquareu, dodatne funkcionalnosti koje bi mogle zanimati sponzore konferencije i slično.



Mrkva.hr je također finalist StartupOpena koji želi povezati restorane i njihove goste kroz online narudžbe. Iako postoje stranice za online narudžbe, Mrkva.hr želi svoju uslugu proširiti po cijeloj Hrvatskoj. Također, žele uvesti plaćanje karticama, jer smatraju kako nema smisla raditi samo online narudžbe, a da se plaćanje odvija gotovinom dostavljaču. Korisnici će kroz ovu stranicu moći i prilagoditi narudžbu, a Mrkva.hr će restoranima pružiti i uslugu data managementa, odnosno izvlačenja informacija o njihovim naručiteljima.

Ovom prezentacijom završava i predstavljanje finalista StartupOpena. Sada idemo na pauzu, nakon čega objavljujemo ime pobjednika.

Pobjednik prvog StartupOpena je Wall off Tweets, čestitamo!

Pobjednik prvog StartupOpena je Wall off Tweets, čestitamo!

Predavanja

Nakon StartupOpena, krećemo s predavanjima. Prvo predavanje je ono Marka Voermansa, a govori o važnosti inovacijeMark Voerman dolazi iz Nizozemske gdje radi u Microsoftu kaoEmerging Business Manager gdje ima zadatak pronaći startupe sa dobrom idejom i inovacijom. Ukratko, radi kao headhunter za startupe.

Mark Voerman (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Govorio je kako je za uspjeh startupa nužna inovacija u svakom pogledu, od dizajna do razine titula u tvrtci – zašto se dizajner ne bi imao titulu Chief Design Officer, kako bi nadgledao sve procese u dizajnu proizvoda ili usluge? Uz to, Mark je napomenuo bitnu stvar za sve koji se upuštaju u startupe, a to je da se ne bojite pogrešaka ili potpune propasti, jer taj strah će vas dovesti upravo tamo; ako vam stalno okupira misli, teško ćete razmišljati o ičemu drugome.

Razgovor ugodni Dragane i Matta (Snimila Marina Filipović Marinshe)

Matt Gierhart ima predavanje na temu Social Trends in Emerging Markets u čijem uvodu govori o tome kako društvene mreže polako rastu na tržištima poput Meksika, ali i u drugim zemljama koje nisu SAD. Primjerice, iako se Rumunjsku povezuje s vampirima, prema njegovom osobnom iskustvu, Matt tvrdi da u toj zemlji malo tko zna za TV emisiju True Blood.

Daje i primjere restorana u kojima konobari primaju narudžbe putem iPhonea ili ekrana osjetljivog na dodir, što se u nekim kulturama smatra kao hi-tech stvarima, dok će neka druga kultura to smatrati normalnim, ako uopće gosti i opaze tehnologiju oko njih. U Keniji se velik dio zdravstva (primjerice, izdavanje recepata) odvija upravo putem SMS poruka, kaže Matt.

Simone Brunozzi radi kao evanđelist Amazonovih cloud usluga. Kroz svoje predavanje je pojasnio o čemu startupi trebaju voditi računa i što izravno utječe na njihov uspjeh. Između ostalog je i znanje engleskog jezika, koje omogućuje širenje (namjerno ili ne) na globalno tržište. Zaustavite li se na nekom lokalnom ili najviše regionalnom tržištu, doći ćete do granice gdje više nećete moći rasti.

Kroz raspravu, Brunozzi je najavio kakao će postaviti posebne cloud sustave za vlade i vladine agencije.

Drugi dan BlogOpena

Prvi na pozornicu stupa Rick Falkvinge, osinvač švedske Piratske stranke. Falkvinge se prisjeća kakvo je bilo vrijeme prije izuma tiskarskog stroja, gdje je Crkva imala ogromnu moć; jer nije bilo širenja informacija, odnosno, informacije su bile kontrolirane. Povlači se paralela sa današnjim vremenom, gdje mediji i vlade imaju vlast nad informacijama i određuju što će biti u javnosti, a što ne. Moćni ljudi koriste svoju moć kako bi sačuvali tu moć, kaže Falkvinge.

Također, prema Falkvingeu današnje novinarstvo propada zbog lijenih novinara. Takozvanohe-said-it she-said-it novinarstvo gdje se samo prenose činjenice bez provjeravanja istinitosti tih činjenicaobjavljivanje objava za tisak bez dodatka vlastitog mišljenja zavladalo je tradicionalnim medijima. Takvo ponašanje novinara zapravo omogućuje ljudima na vlasti da plasiraju bilo koje informacije na način kakav žele; jer nitko na novinarskoj razini ne želi dodati svoje mišljenje.

Vladimir Stanković, u blogerskim krugovima poznat kao uvijek pozitivan i nasmiješen Deda iz Bora, a držat će predavanje s naslovom Imam blog, kako do uspjeha. Deda kaže kako je danas vrlo lako pokrenuti blog; nekoliko klikova i u minuti imate otvoren blog. No problem nastaje kada se nakon otvaranja postavi pitanje: A o čemu ću pisati i kako će mi se blog zvati? Ističe se kako uspjeh u svijetu bloga nije mjerljiv (i ne treba biti) u novcu, već u tome koliku publiku okupite oko sebe. Uz publiku, bitno je i da ih pridobijete kako bi vas često pratili i kako biste im lakše prenosili vašu poruku.

Srž osobnog bloganja (i uspjeha u tome) je zapravo u iskrenosti, jedinstvenosti. Budite dijete, kaže Deda.

Ivan Brezak Brkan će objasniti publici kako im blog može pomoći u brendiranju, ali i kako napisati kvalitetan post koji će biti prikazan kao rezultat na tražilicama. Ivan kaže kako fokus treba biti na zanimljivom sadržaju, ne na proizvodu; nikoga ne zanimaju tutoriali za vaš proizvod, već primjerice primjeri upotrebe, nešto o ljudima koji koriste vaš proizvod i slično.

Dobri blogeri imaju svoje mišljenje, kaže Ivan. Vaši postovi također trebaju istaknuti koje prednosti proizvod pruža korisniku. Koje mogućnosti ima, manje je bitno. Budite u trendu i sa stavom, takvi tekstovi i tvitovi dobivaju najviše pažnje upravo zato jer se ljudi poistovjećuju s mišljenjem.

Hasan Elahi govori o očuvanju identiteta i privatnosti u današnjem umreženom svijetu. Ispričao je priču o svom iskustvu s američkim FBI-em koji su ga sumnjičili da je terorist. Nakon što se ispostavilo da je bezopasan, pokazalo se da nije tako jednostavno izaći iz te cijele priče, naime, da bi dobio pismenu potvrdu da je slobodan, prvo ga treba optužiti.

Uz takve nelogičnosti, Hasan je dogovorio da će se stalno javljati sa svojom lokacijom, pa je takopočeo voditi arhivu svega što radi, gotovo svaki svoj korak fotografira, doslovno. Fotografirao je sva jela koja je jeo, ali i sve WC školjke koje je koristio. Vodio se logikom da ne treba biti nadgledan kad se može sam nadgledati; ipak ima pristup nekim dijelovima koji ni FBI nema, primjerice upravo WC. No, upravo zbog toga što fotografira svaki svoj korak, Hasan kaže kako živi prilično anoniman život.

Tifanny St James govori o odnosu naroda i njihovih vlada u digitalnom dobu. Napominje kako se danas pojedinci ne procjenjuju po tome što rade ili kakve novine čitaju, već po tome što i kako rade online.

Daje i primjer jakih lobija kojih se treba paziti; nakon ekološke katastrofe BP-a, iako je postojao službeni profil na Twitteru sa tri tisuće poruka i 18 tisuća followera, postojao je i sarkastični profil koji je sa samo 400-njak poruka okupio preko 180 tisuća followera koji je imao velik utjecaj na mišljenje javnosti o cijelom slučaju i otežavao krizu u samom BP-u.

marinshe @ 21:17 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, listopad 7, 2011

Puna dvorana svečane Bečke arene Startup Week-a ( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Startup Week su obilježila predstavljanja najboljih 50 startupa iz 35 zemalja od kojih je samo 10 dobilo priliku prezentirati svoj projekt ispred najutjecajnijih investitora na panelu koji će se održao jučer. Cijeli Startup Week traje od 3. do 7. listopada u Beču s preko 1000 sudionika uz podršku Netokracije i Netocratica.

Dok je početak tjedna obilježilo natjecanje startupa, od sredine smo imali prilike pratiti predavanja nekih od najutjecajnijih internetskih poduzetnika i investitora u Europi, poput Skypeovog Mortena Lunda i Stefana Glaenzera koji je investirao u Kolektivu i Limundo. Više o Netokracijinom panelu posvećenom srednjoj i istočnoj Europi u sklopu Startupweeka možete pročitati u posebnom članku.

Netokracijino praćenje Startupweeka omogućila je Nokia. Nokia razvija nove mobilne usluge i olakšati vam nabavu novih mobilnih aplikacija. U slikanju konferencije koristili smo i Nokiju N8. Novi Symbian Anna naći ćete na Nokiji X7 i E6, a za modele Nokia E7, Nokia N8, Nokia C7 i Nokia C6-01 Symbian Anna nadogradnju možete preuzeti


Felix Peterson, suosnivač i direktor tvrtke Amen predstavio je istoimenu društvenu mrežu koja omogućava korisnicima da izraze svoje mišljenje, dojmove i nezadovoljstvo o bilo čemu. Doslovno bilo čemu. Servis izgledom podsjeća na Twitter, a dopušta i neke slične mogućnosti. Znatiželjni mogu besplatno isprobati Amen. Nakon što smo upoznali Amen, Felix je održao motivacijsko predavanje o poduzetničkom razmišljanju i djelovanju. Istaknuo je važnost poduzetničke samodostatnosti, posebno ako tek krećete sa svojim prvim poduzetničkim pothvatom.

Felix Peterson "probio je led" kao prvi predavač ( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Iskoristite sva znanja, sposobnosti i resurse koje imate. Peterson je naglasio kako ne biste smjeli biti sramežljivi. Dapače, trebali biste promovirati svoje ideje, odlaziti na konferencije i pokazivati ih. Smatra kako ne morate sanjati o Silicijskog dolini, već da je mjesto gdje živite idealno da krenete – odmah!

Imate li poslovni model?

Panelom o poslovnim modelima moderirao je Erik Bovee. Jose Marin, suosnivač IG Expansiona, govorio je o važnosti skaliranja poslovanja i fokusiranja na vlastite kulturne prednosti, nedostatke i različitosti. Neki investitori ne žele investirati u startupe iz određenih zemalja, jer poduzetnici često nisu svjesni vlastitih prepreka širenja na veća tržišta zbog kulturnih ograničenja(drugačije navike, potrebe i zakoni). Za početak bi se poduzetnici trebali fokusirati na taženje kapitala unutar svoje zemlje ili u susjedstvu, osim ako ne posjeduju proizvod za koji su potpuno sigurni da je globalno primjenjiv, smatra Marin.

Prvi panelisti govore o mogućnostima poslovnih modela ( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Alastair Kane iz Level 3 Communications istaknuo je kako Internet konstantno raste, a s njim i modeli poslovnih mogućnosti. Kao dobar primjer naveo je trenutni rast socijalnih aplikacija i usluga. U budućnosti vidi mogućnosti za kapitalizaciju u sudaru Interneta i TV-a koji se sve više prebacuje na Internet. Natasha je kao aktivna blogerica i osnivačica Gigneta tvrdi kako tvrtke mogu postići svoje ciljeve i bootstrapanjem odnosno financiranjem sredstvima koje je tvrtka zaradila.

Investicije zaista nisu uvijek potrebne. Chris Kahler je govorio o važnosti kreiranja stvarne vrijednosti za korisnika. Ako imate stvarnu vrijednost koju možete pružiti kupcu, onda će i oni biti spremni platiti za nju. Tor Gronsud rekao je kako poduzetnici moraju unutar svoje tvrtke dobro funkcionirati na svim područjima, od marketinga do razvoja proizvoda.

Erik Bovee upitao je sudionike panela koji bi savjet dali poduzetnicima za kraj. Alastair je rekao da mali poduzetnici  trebaju iskoristiti svoju fleksibilnost, jer kao mali mogu reagirati mnogo brže nego veliki igrači te ih tako mogu preduhitriti na tržištu. Jose savjetuje fokusiranje na prednosti tržišta na kojemu počinjemo. Ističe kako se trebamo odlučiti da li želimo razviti fleksibilan ili brzi poslovni model. Brzi poslovni model brže donosi prihode, a to je ono što svi poduzetnici žele.

Fleksibilan poslovni model nešto sporije donosi prihode jer sporije raste i češće se mijenja, ali kao takav ima veći potencijal širenja na druga tržišta, ili čak potencijal za globalni uspjeh. Tor tvrtkama savjetuje brzo i povoljno skaliranje. Važno je znati prednosti i mane izvršenog skaliranja. Nešto što je uspjelo danas, ne znači da će uspjeti i sutra, ističe Tor Gronsund (npr. Zynga).

Pascal Finette oduševio je publiku motivirajućim predavanjem ( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Pascal Finette je održao motivirajuće predavanje uspoređujući poslovanje i život s trčanjem maratona. Poručio je sudionicima da trče, nikad ne hodaju kroz život i posao bez one one iskre ljubavi zbog koje rade to što rade. Treba mnogo raditi, uporno, konzistentno i bez odmora. Iz vlastitog iskustva savjetovao je kako je bol i stres koje osjećaju oni koji “trče” najlakše pobijediti opuštanjem pod pritiskom. Nikad ne odustajte premda će doći trenuci kada će te to poželjeti. Po Finettu trebali biste prihvatiti poduzetnički pritisak i opustiti se.

Iskustva njemačkog “anđela”

Stefan Glaenzer održao je predavanje posvećeno svima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog startupa i onima koji u tome tek počinju. Tvrdi kako ne postoji ništa ljepše od poduzetničkog života. Nije važno jeste li stari ili mladi, ono što je važno je kakav ste poduzetnik. Glaenzer je istaknuo kako nije toliko bitno izabrati prave investitore koliko je bitno raditi na pravom proizvodu koji će dati vrijednost korisnicima i prihod poduzetniku. Najbitna su 3 kriterija: tim, brzina, strast:

  • Tim – ljudi su najbitniji faktor uspjeha svake tvrtke. Srce svakog tima su dobri suosnivači. On (kao i mnogi investitori koje pozna) ne ulaže u pojedince, samo u timove. Prvi zaposlenici razvit će kulturu tvrtke i ekosustav u kojem će tvrtka godinama poslovati. Glanzer je posebice naglasio sposobnost članova tima da budu sretni. Tvrdi da je sreća također vrlo bitan faktor uspjeha i da k njoj treba težiti. To znači biti otvoren da se ona dogodi, tražiti sreću, stvoriti uvijete za realizaciju sreće. Na primjer, odlazak na konferencije gdje će te upoznati potencijalne partnere, investitore… Pišite blog o temama koje vas zanimaju, tko zna što se iz toga može razviti.
  • Brzina – brzo donošenje odluka i brze reakcije na tržišne promjene mogu biti ključan faktor koji će vas pozicinirati ispred konkurencije. Poduzetnik nema mnogo vremena za razmišljanje. U donošenju dobrih poslovnih odluka pomoći će vam intuicija koju morate naučiti slušati. Vaši instinkti su vaš GPS uređaj. Osim brzih odluka, trebat će vam brz i učinkovit rad, posebno ako ste na globalnoj razini poslovanja.  Rekao je kako danas ljudi rade više nego ikad! Azijsko radno vrijeme je u prosjeku 18/24h.
  • Strast – ljubav, vjera i strast u ono što radite vodit će vas ka uspijehu kroz sve teškoće koje će te susresti kao poduzetnik. Bitno je realizirati zadatke, sposobnost delegiranja i izvršavanja. Glanzer ne vjeruje u poslovne planove. Smatra da su oni sličniji znanstvenoj fantastici nego stvarnosti.  Život je pun promjena i nepredvidljivih faktora na koje treba brzo i pametno reagirati. Većinu tih faktora je nemoguće predvidjeti.

Mike Butcher bio je voditelj četvrtog dana ( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Nakon uvodnog pozdrava Mike Butchera, Krim je otvorio razgovor panelista tvrdnjom da kada imaš dobar proizvod možeš uspjeti bilo gdje, nije bitno da li je Europa ili SAD. Započnite tvrtku tamo gdje ju možete osnovati. Naveo je kako je osnovao svoju tvrtku radeći u kafiću u kojem je imao besplatan wifi. Kaže da je danas jako teško postati globalna tvrtka. Mnogo teže nego prije pet godina ili kada je Skype započinjao. Naef je rekao kako se i danas čudi kako je njegova uspješna tvrtka osnovana i vođena iz Europe. Niesner ističe kako još mnogo ljudi na svijetu ne govori engleski i da to može biti otežavajuća okolnost pri širenju na svjetsko tržište.

Mike je upitao sudionike fali li europskim poduzetnicima kreativnosti i inovativnosti. Emi, najmlađi pobjednik Seedcampa, odgovorio mu je da misli kako u Europi ne postoji ekspertiza koja je sposobna stvoriti globalne tvrtke, ali zato ljudi iz istočne Europe zbog svog vrlo malog tržišta relativno često proizvode vrlo dobre globalne proizvode/rješenja. Krim vjeruje da su europski startupi sposobni napraviti sjajne rezultate na svjetskom tržištu, a kao primjer ističe svjetski popularan Instagram, slikovnu aplikaciju koju je stvorio i održava tim od 6 sjajnih ljudi. On vjeruje u male timove poput njih kojih je mnogo i što je važnije, sve ih je više. Mike je rekao da je akvizicijsko tržište u Europi poprilično drugačije od drugih tržišta… Bisanz je naveo svoje iskustva uspješnog exita s eBayom. Emi  je naveo da je najčešći oblik exita u Europi upravo akvizicija.

( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Mnoge tvrtke su kupljene zbog talentiranih ljudi ili zbog nove zanimljive tehnologije i treće – zbog velikih prihoda koje tvrtke ostvaruju. Nakon toga panelisti su razgovarali o zapošljavanju. Niesner je rekao kako je zaposlio one koji imaju različite talente i radno iskustvo te različito razmišljaju. Krim je rekao kako je Europa puna talentiranih i obrazovanih ljudi kojima treba ponuditi izazov, jer izazov je ono što startup može ponuditi potencijalnom, talentiranom zaposleniku.

Osim dobrog životopisa bitno je da imate kemiju s ljudima koje zapošljavate. Krim je rekao da ako ne želi otići na večeru sa svojim potencijalnim zaposlenikom onda ga ne zapošljava. Članovi tima moraju imati dobru kemiju i biti u dobrim međuljudskim odnosima. Tada je mnogo lakše raditi zajedno. Bisanz je zaključio da treba znati razliku između onoga što želimo raditi i što trebamo raditi. Krim je poručio sudionicima da čine prave stvari u pravo vrijeme. Emi vjeruje da je kupac uvijek u pravu: ne treba uvijek potpuno ispunjavati njihove želje, ali ih treba slušati.

Hernandez govori o moći društvenog grafa ( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Moć (Facebookovog) društvenog grafa

Facebookov Christian Hernandez je predavanje otvorio kratkim uvodom u Facebook. Ističe kako danas Facebook želi biti potpuno društveno rješenje što znači da želi biti integriran u svaku web stranicu na Internetu. Facebook teži društvenom dizajnu,  želi integrirati ljude u svaki dio korisničkog sučelja. Dokazano emotivno i vrlo intenzivno reagiramo na poznata lica, prijatelje i obitelj.

Facebookov famozni društveni graf opisao je kao sistem koji ima objekt, identitet i veze. Navedena tri čimbenika su međusobno povezana. Primjerice: objekt je koncertna dvorana i sjedalo koju osoba (identitet) kupuje na Internetu. Povratna veza je integracija Facebooka u web trgovini koja na Facebook profil osobe objavljuje novost da je upravo kupljena karta za koncert. Po tom principu se Facebook želi integrirati na sve web stranice.

Facebook želi biti integriran u svaku web stranicu na svijetu ( Snimila Marina Filipović Marinshe )

Po prvi put organiziran Startup Week odlična je motivacijska konferencija koja novim i budućim poduzetnicima može poslužiti kao opći informativni uvod u svijet internetskih startupa. Premda su na konferenciji govorili mnogi iskusni poduzetnici, bilo je malo primjera iz prakse i govora o konkretnim problemima poduzetnika. Većina predavača držala je motivacijske govore koji su zaista bili inspirativni, ali u isto vrijeme i od male koristi nešto iskusnijim poslovnjacima. Kao sjajnu mogućnost istaknula bih zaista duge pauze za networking u izuzetno ugodnom prostoru gdje su vjerujem mnogi startupi dobili priliku ispričati svoju priču medijima, potencijalnim partnerima i investitorima.

marinshe @ 09:56 |Komentiraj | Komentari: 0
nedjelja, listopad 2, 2011

Još nekoliko portreta koje sam snimila za mladu splitsku tvrtku www.spotie.com. Sutra vam donosim nekoliko fotografija iz Beča gdje fotografiram veliku konferenciju Startup Week 2011 posvečenu mladim poduzetnicima.



* * * Pogledaj fotografiju u visokoj rezoluciji * * * 



* * * Pogledaj fotografiju u visokoj rezoluciji * * *

marinshe @ 19:42 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, listopad 1, 2011

Poslovni portreti mogu biti i opušteni kao nekoliko koje sam snimila za www.spotie.com



* * * Pogledajte fotografije u visokoj rezoluciji * * *

Split, 13.09.2011.

marinshe @ 20:32 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
RSS Moj RSS
Brojač posjeta
800405
Arhiva
« » lis 2011
Arhiva
Index.hr
Nema zapisa.